Mezi zastávkami Kojice a Týnec nad Labem došlo při elektrifikaci v padesátých letech k poslední větší změně trasy tratě 010 - další změny přinesla teprve výstavba koridorů. Původní trasa Jana Pernera z roku 1845 vyhovovala ještě koncem 19. století při zdvojkolejnění, při elektrifikaci byly ale dva protisměrné oblouky sneseny a nahrazeny zářezem do skalního masivu - až sem k Labi zasahuje hřeben Železných hor.

Mapa původního vedení trasy kolem roku 1934 - staženo z
http://mapy.opevneni.cz

porovnání staré (žlutě) a nové trasy (mapy.atlas.cz)

Násep původní trasy za slepým ramenem Labe

Pohled na násep zvrchu

most na staré trase

most na staré trase

pohled směrem od mostu k Týnci, kde v oblouku stojí ...

... tento bývalý strážní domek

pokračování trasy

vzadu místo, kde se stará a nová trasa kříží

zářez na nové trase
Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! |
|
| © PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|
|
|