V neděli 3.7.2005 navštívila úderná jednotka ve složení jednatel + manželka
městečko Dobruška. Říká se, že královehradecký kraj údajně nechce již hradit
ztrátu z osobní dopravy na úseku Opočno - Dobruška a prý ke změně GVD bude
zastaven provoz. Z tohoto důvodu jsme si pro výlet vybrali právě tuto končinu.
I když po změně jízdního řádu ubylo několik spojů, není spojení Dobrušky se
světem nijak fatálně okleštěné. Dopoledními a poledními vlaky vždy jelo cca 10
cestujících, což na neděli považuji za úspěch. Vůz 810 512 byl čistý, uklizený
a jezdil bez problémů. Nákladní doprava dříve jezdila na vlečku "Mlékárna
Opočno", cihelna Pulice, a vlastní stanice v Dobrušce. V současnosti jsou obě
vlečky mrtvé, v Pulicích již od poloviny 90. let. Nákladní doprava v Dobrušce
občas existuje - jsou ojeté manipulační koleje. Dopravu nákladních vozů stále
zajišťuje řada 810 ! Dále jsme zjistili, že i do cukrovaru v Českém Meziříčí
se v kampani jezdí - zajíždí sem uhelné vlaky Viamont.
Po ukončení provozu stojednatřicítek v roce 1982 byl do Dobrušky přidělen vůz
810 343, který až do roku 2004 vcelku pravidelně na této trati jezdil. Nyní
jsou oběhy svázány s provozním střediskem DKV ČT v Letohradu, proto se zde
vyskytuje celkem pestrý park osmsetdesítek. Poslední vlak přijede do Dobrušky
v 19.35 a první ráno odjíždí ve 4.30. Proto je zatím využívána i místní
topírna, která je pečlivě udržována trojicí stálých strojvedoucích.
Každému doporučujeme tento výlet. A nejen kvůli trati. Městečko je hezky
upraveno, některé obchody mají otevřeno i v neděli a z radnické věže je úžasný
pohled do okolí. Zcela výjimečně je řešena fontána - žulová koule na vodním
polštáři, se kterou se nechal jednatel vyfotografovat.
Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! |
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|