K průzkumu jsme použili historické vozidlo -
Moskvič 412
Starý obytný vůz na nádraží Hrochův Týnec
Zástupcem běžného provozu ČD je (jak jinak) motorový vůz řady 810
(810.172)
Toto byl hlavní cíl průzkumu - vrak osobního vozu v zahrádkářské
kolonii v Hrochově Týnci
V sobotu ráno 28.7.07 jsme vyrazili rychlíkem Sněžník z Pardubic
do Hanušovic. Vezla nás 854.013 (Pavlínka), která jela bez problémů
a bylo v ní čisto a útulno. Po cestě jsem ji zachytil v Lichkově. Na
čas jsme dorazili do Hanušovic, kde bylo nutno přestoupit na další rychlík
do Jeseníku. Ten přivezla zamračená 749.248 asi s desetiminutovým zpožděním.
To nám plně vyhovovalo a díky tomu jsem měl možnost zachytit příjezd
tohoto vlaku. Ve vozech bylo opět relativně čisto a na WC veškeré vybavení
a ještě tekla voda. Po prohlídce města Jeseník jsme usoudili, že nepojedeme
do Pardubic stejnou trasou, ale vrátíme se přes Krnov, Opavu a Ostravu.
Pokračovali jsme rychlíkem vedeným 843.020 přes Glucholazy, Krnov a
Opavu až do Ostravy. Krom špíny na WC a chybějícího papíru se cestovalo
opět pohodlně. Na polském území nebyl čas vystoupit a udělat obrázek.
Za to v Třemešné ve Sl. nás čekalo hezké rozptýlení v podobě zbrojící
lokomotivy 705.916 (TU 47.0016) a odstavené motorové lokomotivy T38.001,
kterou bohužel krylo husté křoví a obrázek nebyl dostatečně kvalitní.
V Krnově nás vítalo prázdné nádraží a nebýt příjezdu vlaku s další 843,
nebylo by tu nic jiného k vidění. Za to v Opavě východ nás překvapil
čilý nákladní ruch. Dva kocouři a zamračená na nákladních vlacích. Bohužel
tu zamračenou se mi podařilo vyfotit jen bez vozů u perónu. V Ostravě
Svinově jsme si nechali ujet pendolíno a počkali raději na "obyčejné"
IC Jan Perner a vyrazili k domovu. Ve chvíli čekání jsme pozorovali
velmi hezky upravený přednádražní terminál a bylo na co koukat. Například
ani jeden bezdomovec, vágus nebo žebrák. Ve vlaku bylo opět čisto. A
nebýt neplánované zastávky v Zámrsku díky vypadlému napájení zabezpečovacího
zařízení stanice (asi kvůli přívalovému dešti), dorazili bychom jen
s 10 min. zpožděním, které vlaky nabírají kvůli koridorizaci mezi Olomoucí
a Zábřehem. Celé cestování lze shrnout tak, že za ujetých téměř 500
km jsme se setkali jen s jedním zpožděním, které mělo vliv na přestupování
- a to již popsaná mimořádnost v Zámrsku. Vlaky byly příjemně zaplněné,
odhadem tak asi na 80% kapacity sedícíCh cestujícíh. Čistota byla na
vyšší úrovni. Každému mohu tento výlet vřele doporučit. Hezkým zpestřením
je pak setkání s motorovým vozem 831.234 v Jeseníku, který sem právě
v sobotu vcelku pravidelně zajíždí.
Jednatel
Náš kolega a člen PSHŽD Honza Slavík doplnil od března tohoto roku zaměstnání u ČD ještě o brigádu na tomto krasavci na vlečce do průmyslového areálu Černá za Bory. Ať se daří!
O prvním březnovém víkendu se konala výluka v úseku Pardubice hl. n. - Rosice nad Labem. Tím se stala stanice Pardubice - Rosice nad Labem koncovou pro vlaky od Chrudimi i Hradce Králové. Kvůli zvýšenému počtu vlaků se musela používat i manipulační kolej u našeho Musea. V neděli v podvečer jsme u vodárny zachytili soupravu 810.097 s přívěsným vozem. Tento nepříliš obvyklý pohled přibližují tři snímky (foto webmaster):
Fotoaparát našeho jednatele zachytil dne 2.2.2007 ve stanici Česká Třebová prototypovou lokomotivu 180.001 neboli E669.001, když po delší době opustila depo a vydala se na zkušební jízdu:
Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! |
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|