Směs aktualit z roku 2007

Aktualita:

Průzkumný výlet do Hrochova Týnce dne 29.12.2007


K průzkumu jsme použili historické vozidlo - Moskvič 412


Starý obytný vůz na nádraží Hrochův Týnec


Zástupcem běžného provozu ČD je (jak jinak) motorový vůz řady 810 (810.172)


Toto byl hlavní cíl průzkumu - vrak osobního vozu v zahrádkářské kolonii v Hrochově Týnci

Archiv starších aktualit zde

 

Cesta do Jeseníků

V sobotu ráno 28.7.07 jsme vyrazili rychlíkem Sněžník z Pardubic do Hanušovic. Vezla nás 854.013 (Pavlínka), která jela bez problémů a bylo v ní čisto a útulno. Po cestě jsem ji zachytil v Lichkově. Na čas jsme dorazili do Hanušovic, kde bylo nutno přestoupit na další rychlík do Jeseníku. Ten přivezla zamračená 749.248 asi s desetiminutovým zpožděním. To nám plně vyhovovalo a díky tomu jsem měl možnost zachytit příjezd tohoto vlaku. Ve vozech bylo opět relativně čisto a na WC veškeré vybavení a ještě tekla voda. Po prohlídce města Jeseník jsme usoudili, že nepojedeme do Pardubic stejnou trasou, ale vrátíme se přes Krnov, Opavu a Ostravu. Pokračovali jsme rychlíkem vedeným 843.020 přes Glucholazy, Krnov a Opavu až do Ostravy. Krom špíny na WC a chybějícího papíru se cestovalo opět pohodlně. Na polském území nebyl čas vystoupit a udělat obrázek. Za to v Třemešné ve Sl. nás čekalo hezké rozptýlení v podobě zbrojící lokomotivy 705.916 (TU 47.0016) a odstavené motorové lokomotivy T38.001, kterou bohužel krylo husté křoví a obrázek nebyl dostatečně kvalitní. V Krnově nás vítalo prázdné nádraží a nebýt příjezdu vlaku s další 843, nebylo by tu nic jiného k vidění. Za to v Opavě východ nás překvapil čilý nákladní ruch. Dva kocouři a zamračená na nákladních vlacích. Bohužel tu zamračenou se mi podařilo vyfotit jen bez vozů u perónu. V Ostravě Svinově jsme si nechali ujet pendolíno a počkali raději na "obyčejné" IC Jan Perner a vyrazili k domovu. Ve chvíli čekání jsme pozorovali velmi hezky upravený přednádražní terminál a bylo na co koukat. Například ani jeden bezdomovec, vágus nebo žebrák. Ve vlaku bylo opět čisto. A nebýt neplánované zastávky v Zámrsku díky vypadlému napájení zabezpečovacího zařízení stanice (asi kvůli přívalovému dešti), dorazili bychom jen s 10 min. zpožděním, které vlaky nabírají kvůli koridorizaci mezi Olomoucí a Zábřehem. Celé cestování lze shrnout tak, že za ujetých téměř 500 km jsme se setkali jen s jedním zpožděním, které mělo vliv na přestupování - a to již popsaná mimořádnost v Zámrsku. Vlaky byly příjemně zaplněné, odhadem tak asi na 80% kapacity sedícíCh cestujícíh. Čistota byla na vyšší úrovni. Každému mohu tento výlet vřele doporučit. Hezkým zpestřením je pak setkání s motorovým vozem 831.234 v Jeseníku, který sem právě v sobotu vcelku pravidelně zajíždí.
Jednatel

 

Náš kolega a člen PSHŽD Honza Slavík doplnil od března tohoto roku zaměstnání u ČD ještě o brigádu na tomto krasavci na vlečce do průmyslového areálu Černá za Bory. Ať se daří!

 

O prvním březnovém víkendu se konala výluka v úseku Pardubice hl. n. - Rosice nad Labem. Tím se stala stanice Pardubice - Rosice nad Labem koncovou pro vlaky od Chrudimi i Hradce Králové. Kvůli zvýšenému počtu vlaků se musela používat i manipulační kolej u našeho Musea. V neděli v podvečer jsme u vodárny zachytili soupravu 810.097 s přívěsným vozem. Tento nepříliš obvyklý pohled přibližují tři snímky (foto webmaster):

180.001 v České Třebové

Fotoaparát našeho jednatele zachytil dne 2.2.2007 ve stanici Česká Třebová prototypovou lokomotivu 180.001 neboli E669.001, když po delší době opustila depo a vydala se na zkušební jízdu:


Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc!

© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02 Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz / 604 926 620
Kompletní kontakty na vedení spolku
Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice
Zpět na titulní stránku