Závory v Chrasti u Chrudimi

Hlavní stránka > Drážní archeologie > Chrudimské lokálky > Chrast

Fotografie na této stránce jsou z 19.2. a 10.7.2005

Pravděpodobně během roku 2005 zmizí jedna železniční rarita v našem kraji, přesněji řečeno nepříliš obvyklé technické řešení. Ve stanici Chrast u Chrudimi jsou totiž přejezdy na silnici do obce Horka vybaveny mechanickými závorami, které však byly v roce 1949 modernizovány. Jsou tak součástí prvního reléového zabezpečovacího zařízení v ČR, které zhotovila z komponent ČKD firma Ericson.  Závory jsou vybaveny elektrickým pohonem umístěným nedaleko a pouze krátkými drátovody a jsou doplněny jedním červeným světlem. Dvojice závor jsou kousíček od sebe - jak na trati 238, tak na koleji do Chrasti u Chrudimi města - dřívější trati do Hrochova Týnce. Ještě v tomto roce by měly být minimálně závory na trati 238 nahrazeny závorami elektrickými. Ne proto, že by to fungovalo špatně, ale náhradní díly již nejsou a také to přinese úsporu do udržovacího personálu. Závory přímo ve stanici a na trati 238 směrem na Ždírec budou nahrazeny závorami AŽD, závory na bývalé trati do Hrochova Týnce budou zrušeny. Příprava již probíhá a nová kabeláž byla natažena už v únoru.
Aktualizace - V červenci 2005 pokročila montáž nových závor, stejně tak jsou namontovaná nová návěstidla


Závory na trati 238 dne 19.2.2005.


Elektrický pohon drátovodu u závor dne 19.2.2005.


"Malé závory" přímo ve stanici - 810.196 dne 10.7.2005
nové závory jsou již téměř hotové


Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc!

© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02 Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz / 604 926 620
Kompletní kontakty na vedení spolku
Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice
Zpět na titulní stránku