Fotografie na této stránce jsou z 19.2. a 10.7.2005
Pravděpodobně během roku 2005 zmizí jedna železniční rarita
v našem kraji, přesněji řečeno nepříliš obvyklé technické řešení. Ve stanici
Chrast u Chrudimi jsou totiž přejezdy na silnici do obce Horka vybaveny mechanickými
závorami, které však byly v roce 1949 modernizovány. Jsou tak součástí prvního
reléového zabezpečovacího zařízení v ČR, které zhotovila z komponent ČKD firma
Ericson. Závory jsou vybaveny elektrickým pohonem umístěným nedaleko
a pouze krátkými drátovody a jsou doplněny jedním červeným světlem. Dvojice
závor jsou kousíček od sebe - jak na trati 238, tak na koleji do Chrasti u
Chrudimi města - dřívější trati do Hrochova Týnce. Ještě v tomto roce by měly
být minimálně závory na trati 238 nahrazeny závorami elektrickými. Ne proto,
že by to fungovalo špatně, ale náhradní díly již nejsou a také to přinese
úsporu do udržovacího personálu. Závory přímo ve stanici a na trati 238 směrem
na Ždírec budou nahrazeny závorami AŽD, závory na bývalé
trati do Hrochova Týnce budou zrušeny. Příprava
již probíhá a nová kabeláž byla natažena už v únoru.
Aktualizace - V červenci 2005 pokročila montáž nových závor, stejně
tak jsou namontovaná nová návěstidla
Závory na trati 238 dne 19.2.2005.
Elektrický pohon drátovodu u závor dne 19.2.2005.
"Malé závory" přímo ve stanici - 810.196 dne 10.7.2005
nové závory jsou již téměř hotové
Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! |
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|