Fotografie na této stránce jsou z 19.2. a 10.7.2005

Pravděpodobně během roku 2005 zmizí jedna železniční rarita 
      v našem kraji, přesněji řečeno nepříliš obvyklé technické řešení. Ve stanici 
      Chrast u Chrudimi jsou totiž přejezdy na silnici do obce Horka vybaveny mechanickými 
      závorami, které však byly v roce 1949 modernizovány. Jsou tak součástí prvního 
      reléového zabezpečovacího zařízení v ČR, které zhotovila z komponent ČKD firma 
      Ericson.  Závory jsou vybaveny elektrickým pohonem umístěným nedaleko 
      a pouze krátkými drátovody a jsou doplněny jedním červeným světlem. Dvojice 
      závor jsou kousíček od sebe - jak na trati 238, tak na koleji do Chrasti u 
      Chrudimi města - dřívější trati do Hrochova Týnce. Ještě v tomto roce by měly 
      být minimálně závory na trati 238 nahrazeny závorami elektrickými. Ne proto, 
      že by to fungovalo špatně, ale náhradní díly již nejsou a také to přinese 
      úsporu do udržovacího personálu. Závory přímo ve stanici a na trati 238 směrem 
      na Ždírec budou nahrazeny závorami AŽD, závory na bývalé
      trati do Hrochova Týnce budou zrušeny. Příprava 
      již probíhá a nová kabeláž byla natažena už v únoru.
      Aktualizace - V červenci 2005 pokročila montáž nových závor, stejně 
      tak jsou namontovaná nová návěstidla
        
        Závory na trati 238 dne 19.2.2005.
        
        Elektrický pohon drátovodu u závor dne 19.2.2005.
        
        "Malé závory" přímo ve stanici - 810.196 dne 10.7.2005
        nové závory jsou již téměř hotové 
         
         
	Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! | 
    |
| © PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02 
      Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz 
      / 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku  | 
      |
| 
       
     
  | 
    |