Paralelně se stavbou vozů řad M120.2 a M120.3 přikročila Tatra ke stavbě čtyřnápravového vozu, který konstrukčně vycházel z M230.0. Při stavbě se však již uplatnily zkušenosti, které kopřivničtí získali z provozu vozu M230.0. Pohon vozu opět zajišťovaly dva spalovací motory od firmy NAG Berlin a i převodovky byly totožné. Novinkou byla možnost spouštění motoru klikou, která se nasazovala do boku vozu. Výrobce však použil nově konstruované podvozky s odlišným vypružením. Skříň byla stejně jako u řady M230.0 celokovová. Vnitřní řešení bylo nepatrně odlišné (vypuštěny příčky oddělující stanoviště od nástupního prostoru). Předání od výrobce proběhlo v létě 1927. Pro nás je zajímavé, že jezdil v Chrudimi na zdejších lokálkách. Jr Určitě zde byl v provozu v letech 1928-1931, kdy existuje několik fotografií, zejména od dědečka našeho jednatele. Zrušen byl 30.11.1940, když už byl delší dobu odstaven. Byl přestavěn na přípojný vůz a dojezdil v 50. letech .
Technická data :
Výrobce Tatra Kopřivnice Počet vyrobených vozidel/rok 1/1926 Vzdálenost otočných čepů 11370 mm Rozvor podvozku 2100 mm Délka přes nárazníky 18850 mm Počet míst k sezení 72 Váha prázdného vozu 32000kg Nejvyšší rychlost 45 km/h Motor (2x) počet válců 6 výkon 75 KS pohonná směs benzin, benzol, dynalkol chlazení vodní Přenos výkonu mechanický, 4 stupně
Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! |
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|