Základ tohoto textu pochází odtud:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Motorový_vůz_814
Dvouvozová jednotka vyráběná pro České dráhy. Skládá se z motorového vozu s jedním stanovištěm strojvedoucího, který je na opačné straně pevně spojen s částečně nízkopodlažním řídícím vozem opatřeným rovněž stanovištěm strojvedoucího. Jednotka dostala obchodní název Regionova.
České dráhy vyhlásily na podzim roku 2004 veřejnou soutěž na dodávku prototypu motorové soupravy pro regionální osobní dopravu s cílem využít až 30 let starých motorových vozů řady 810 a přípojných vozů řady 010. České dráhy očekávaly od provozu jednotky především energetickou úsporu, kterou měl zajistit nový agregát s vyšším výkonem. Nová souprava měla také umožnit lepší využití maximálních traťových rychlostí a tím zkrácení jízdních intervalů na provozovaných trasách. Soutěž vyhrála se svou soupravou 814-914 společnost Pars nova. České dráhy uzavřely s touto společností smlouvu na dodání až 130 souprav Regionova dodávaných v rozmezí mezi lety 2006 - 2009. V souladu se smlouvou jsou po absolvování nezbytných zkoušek a schválení vozidla pro provoz ze strany Drážního úřadu tyto jednotky nasazovány do provozu od roku 2006. České dráhy by měly celkem v prvním roce získat 20 až 30 těchto nových souprav (v roce 2007 jich bude 40).
Vlak je dimenzován pro 84 sedících a dalších 115 stojících cestujících.
Hnací agregát tvoří dieselový motor Liaz Tedom M 1.2C ML 640 SE ve spojení se
čtyřstupňovou převodovkou Voith Diwa 864.3E o výkonu 242 kW. Jednotka tedy má
zhruba o třetinu větší výkon motoru než u původních vozů.
Provozní rychlost je 80 km/h
prototypová jednotka na výstavišti v Brně
Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc! |
|
© PSHŽD, Na Staré poště 2865, 530 02
Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
/ 604 926 620 Kompletní kontakty na vedení spolku Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice Zpět na titulní stránku |
|
|