M 220.3

Hlavní stránka > Atlas motorových vozů > M 220.3

Trochu úspěšnější konstrukce z Kopřivnice než u řad M230.0 a M220.3 pochází z vývojového programu let 1927-1928. V roce 1928 byl vyroben vůz M220.301, kde bylo využito odlišných motorů. Zde se již jednalo o tatrováckou konstrukci o vyšším výkonu. Také bylo užito jiné převodovky (od firmy z Winterthuru). Jejich ovládání bylo opět stlačeným vzduchem. Motory již byly zabudovány do podvozků. Zajímavostí byl o 60mm větší průměr hnacích náprav v podvozku oproti běžným. Také chlazení doznalo změn, kdy na střechu byly umístěny dvě dvojice chladících článků. Vůz tak nabral trochu bizarní vzezření. Skříň opět kopírovala předchozí zmíněné řady, byť s drobnými úpravami. Vozy byly přiděleny do Rumburka, kde došlo v 4.Q 1938 jejich předání DR. Další provoz a existence zatím nám není známa.

Technická data :

Výrobce 			Tatra Kopřivnice
Počet vyrobených vozidel/rok	3/1929
Vzdálenost otočných čepů	11370 mm
Rozvor podvozku			3100 mm	
Délka přes nárazníky		18900 mm
Počet míst k sezení		M220.301 - 68, ostatní 82
Váha prázdného vozu 		34200kg
Nejvyšší rychlost 		47 km/h
Motor	(2x)	počet válců	6
		výkon 		110 KS
		pohonná směs 	dynalkol, benzol
		chlazení 	vodní
Přenos výkonu			mechanický, 4 stupně


Máte nás rádi? Nakupujte na svých oblíbených e-shopech přes GIVT.cz. Část z vaší útraty půjde na naši podporu. Nestojí to nic navíc!

© PSHŽD, zapsaný spolek, Na Staré poště 2865, 530 02 Pardubice, e-mail: pshzd@email.cz
Předseda spolku: motoracek@seznam.cz / 604 926 620
Jednatel a webmaster: jiri@reitmayer.cz / 739 344 485
Stránka Musea na Facebooku: www.facebook.com/museum.rosice
Zpět na titulní stránku